Tuesday, August 22, 2017

Време за поезия

Понеже хората все се оплакват, че никой не се грижи за културата, днес реших да публикувам без каквато и да било цензура най-новото стихотворение на родния поет Словолюб Риморедников. Насладете се на римите, посланието на твореца и няколко минути без да чуете думи като "опозиция", "съдийски произвол" и "цената е...":

Разцвета на кариерата

Достигнах аз разцвета на кариерата,
време ми е веч да спусна бариерата!
Поезията никого не ще да развълнува
и от авторите ѝ света не се интересува.

Останахме само аз и авторът на блога
в опашката пред кабинета на психолога.
Чух, че първа дама той решил да чака -
ех, да се оправя както ще ахмака!

Преди години напусна ме жената -
римите, каза тя, не хранели децата.
Взе се с програмист на Андроид
за приложения и вече е в Мадрид.

Приятелите от училище са в чужбина,
строят сгради или седят в някоя кабина.
двойкари бивши са шефове в Флорида,
а повтарячите - с имения са те в Мерида.

В бара не ми дават дори спиртна тинктура,
защото не искат да платя им даже в натура.
Има един барман, който все пак е съгласен,
ама пък аз не съм достатъчно наквасен.

Когато с някого се запознавам, все казвам,
че с просия или с чистене се аз изхранвам.
С генерал Решетников фамилията моя бъркат
и за руски корени в родата моя все човъркат.

Дори арсеникът за мене е луксозен,
а животът ми е тъй непретенциозен.
Освен да ида аз на село в България
и кеш да чакам от Националната лотария.

От утре заживявам аз живот достоен,
ще се опарича и ще съм по-спокоен.
В сезона на Биг Брадър ще се включа
и с мъките житейски ще приключа.

Чакай малко! На това ли му казват модерна поезия? Извинявам се на нашите читатели - явно съм разменил текстовете. Това вероятно е на някакъв пиян човек, писано, докато е припадал. За следващия път ще си знам: не пускай текстове без редактиране и не се сприятелявай със странни хора, където и да ги срещнеш. До скоро и нека заедно милеем за българската култура! Някой ден тя ще ни изненада приятно. Годината тепърва ще я уточняваме, но наистина някой ден културата ни ще тръгне към своя Златен век.

No comments:

Post a Comment