Sunday, July 13, 2014

Как да бъдеш харесван в училище?

Здравейте, първо ще направя един важен анонс. От миналата седмица вече са активирани коментарите по блога. Коментарите са с модерация, защото не искаме да четем руски или други ботове да рекламират нещо. Ако можете да пишете културно и по-интелигентно от бот, коментарът ви ще бъде публикуван. Приятно коментиране!

А сега към темата! Тези дни говорих с ученичката от 11-ти Б клас на едно българско училище Първолета Знайкова и тя ми сподели как са нещата в училище. Ето какво ми каза тя:

"Как си, френд? Сега съм малко заета, 'щото ще ходя на кафе с едно гадже, но мога да ти отделя 10 минути. Опашката ми от съученици се махна! Най-накрая мога да поговоря така, както съм свикнала! Как са нещата в училище ли? От години учим безсмислени неща и се повтаря едно и също. По история тази година са римляните, а догодина българска история и така отначало. Българският език е заменен през повечето време от литературата, която е хубав предмет, ако ще ставаш литературен критик, писател или учител по литуратура. Но повечето ми съученици още пишат "хлеп" вместо "хляб" и говорят за Рамбо Силек та съм меко казано скептична за шансовете им в тези професии. Най-накрая се социализирах! Как го направих ли? Знаеш, че с години ме наричаха зубрачка и ми се подиграваха. Добре, че беше съученичката ми Мария Умникова, която ме научи на някои неща! И тя е била така навремето - дразнили са я постоянно. Сега обаче живот си живее! Пък и другия вариант беше да стана като бившата си съученичка с руски корени Наталия Страдалникова, която се подтисна от подигравките и вече не знае на кой свят живее. Как станах популярна ли? Първо си купих добре изглеждащи "парцалки" (както ги наричат съученичките) от магазин втора употреба, но им казах, че са от бутик. Акциите ми се покачиха. След една седмица имах нов ДжиЕсЕм и започнаха да ме разпитват какъв ми е номера. И то хора, които преди не знаеха, че имам телефон или го забелязваха само, за да кажат "Т'ва да не е първия телефон - оня на Бел"? Продължих с плана и една вечер отидох на дискотека. После повторих, но така, че да не пречи на ученето ми. Няма да си съсипя приема в добър университет заради тях, я! Станах известна като купонджийка (4 пъти седмично ме виждаха на дискотека) - има и по-запалени от мен, но влязох в първите редици на училищната орда. Скоро получавах покани за срещи и дори ме сваляха. Боже, не знаех, че било възможно някой да ми обърне внимание! Естествено, че ходех на срещите с класа и се правех на информирана по теми като "Колко е кофти чалгата!" или "Чула ли си новия хит на Преслава?" (зависи от групата - някои хора бяха против, а други за чалгата, но имаше 7-8 човека, които влизаха и в двете групи) Все им се чудя на тези хора - как могат да пият кафе толкова дълго време? А разговорът върви с пълна сила: "О, какво си купих вчера от МОЛа!" или "Знаеш ли, че Цецка Горделиева от съседния клас го е направила с Иван Нарцисов?" Някой допълва: "Остави това, но да знаеш каква развратница е Пепа Хубавелкова от 11-ти А!" Няколко момчета допълват "Как да не знаем?" с леко ехиден глас. А аз се старая да съм активна в разговорите. После изчитам поне 5 глави от някой роман, за да компенсирам този разговор, защото целта ми не е да стана като тях, а да си бъда себе си, но в техните очи да съм от групата. Без книжовна реч и смислени теми за разговор лесно се деградира! Естествено, като бивша "читанка" както ме наричат сега (забравиха онова за зубрачката, защото се правят на галантни) се очаква да им подсказвам на контролните. Ама как само им подсказвам...! Нищо, те и без това не са гении! Да не забравя - имам си гадже. Моят "любим" се казва Здравко Желязков и има големи мускули (все пак е кандидат-културист), пуши и пие. Понеже аз няма да пропия и пропуша, той ме легитимира пред останалите. Те виждат как не ми пука за неговото пиене и пушене и си мислят, че ако не друго, то поне съм "печена". Повечето вярват, че съм по-резервирана, но в тяхно отсъствие също пуша и пия, понеже пускам определени коментари с цел да го повярват. Как търпя "любимия си" ли? Благодарение на факта, че се запознах с Никодим Граматиков. Това момче ме разтапя... Може да ти говори с часове на теми като "Проблемите на България", "Кои са начините да разбереш, че помъдряваш?" и "Коя книга ти хареса най-много?" Освен това е и романтичен. С него си чатим дори в Интернет, защото не мога да му се наситя. Питате как Здравко го търпи? Той е малко особен и трудно се задържа с една повече от 2 месеца, защото го зарязват. Вече му бяха лепнали прякора "Гаджето беглец" (той предвидливо казваше, че прекратява връзките лично вместо да е обратното, но и това не го спасяваше от майтапите и негативните оценки), когато дойдох аз и показах на всички, че не е чак толкова странен и може да поддържа дълга връзка. Момчето ми е благодарно, че го отървах от това да бъде социален аутсайдер, а аз го използвам за своите собствени цели. Никодим разбра случайно за него и му обясних играта си. Каза ми, че не му харесва да лъжа така вместо да отстоявам себе си като личност и известно време ми беше сърдит, но ме обича достатъчно и в крайна сметка прие нещата. Срещаме се с благословията на Здравко, който не е особено ревнив към мен предвид договорката ни. Все пак сме се разбрали, че ако си намери някоя, ще се направим, че аз го зарязвам (иначе ще подхраним репутацията му от миналото), той ще "потъгува" малко и ще продължи напред.
Дали ми харесва това, което правя? Не особено, но в днешно време не можеш да бъдеш популярен, ако си ученолюбив. Единственият начин е този. Знам, че ти звучи шантаво, но няма как. А сега ме извини - ще се събираме, за да обсъждаме Световното в Бразилия. По-точно момчетата ще говорят за мачове, а ние ще се "кефим" на това колко "готини" са някои футболисти. После ще ходим на купон у Мариана Веселинова - то там има купон всяка седмица и дори понякога два пъти в седмицата. Купонът ще бъде стандартното - пиене, натискане и лигавене, но имиджът трябва да се брани. Веднъж вляза ли във ВУЗа, ще понамаля това. Но съм чула, че и там не са особено различни, затова ще си пазя Здравко, докато завърша Висшето. Защо ми е висше, щом висшистите у нас масово са безработни ли? Кой ти каза, че уча, за да си намеря работа? Приятно ми е да се образовам, а дали ще получа работа - е, тук сме на един хал с "готините", защото и повечето от тях ще останат безработни след училище."

След края на разговора дойдоха да я вземат - двама с леко неадекватен вид в момента, един с пиърсинг на поне 10-на места и 3-4 момичета, сред чиито минижупите беше трудно да определя кой беше най-дълъг.

No comments:

Post a Comment