Sunday, October 19, 2014

Около света с Тошо Пачката, четвърта част

Здравейте, нещо ми стана скучна тази обиколка. Ако и днес не ме впечатли нещо, ще взема да се прибера вкъщи по-рано от предвиденото!

Лошо начало! В Панама ми се похвалиха с някакъв канал (Пак тази вода! Вода не пием, нито пък гледаме! Толкова ли е трудно да го разберат тези хора?), разни плажове и острови... Чакай малко! Островите на перлите? Това може да не е чак толкова скучно! Я да попитам къде мога да си купя перли там! Измрънкаха ми нещо, че там можело да правиш круизи и да изучаваш островите. Хубаво, ще ги намеря лично! Отивам да наема нужното!

(След 2 часа спорове с бюрократи и 6 дъъъълги часа обикаляне на острова, както и копаене тук-там в търсене на някое заровено съкровище покрай перлите)

Предавам се! Не мога да намеря дори фалшива перла тук! Писна ми на шапката - заминавам за Гватемала! Да му писне на човек от подвеждащи реклами! Ще ги докладвам на КЗК-то тези! В Гватемала ми се похвалиха с разни древни градове на маите. Попитах ги дали мога да ги видя, ама през месец май. Нещо не схванаха шегата май-май! Тъкмо се насочих към някакъв ресторант, когато се изпуснаха, че наблизо имало някаква Пакая. Поинтересувах се и с ужас разбрах, че това бил активен вулкан! Тези луди ли са? Ще стоя, ще ям и ще чакам вулкана да изригне? Да, бе, да! Може и той да изригва само през май като повечето неща тук, но кой има нужното самообладание, за да провери тази теория? Не и аз! В Никарагуа имало много пилешко месо - кокошки и петли без ограничение! Какво ли им е било по времето на птичия грип? Тъй като не хапнах много в Панама и Гватемала, сега ще си наваксам, докато екскурзовода ми обяснява какво още има тук. Кайе Калсада? Показаха ми снимка - толкова етническо с елементи на Столипиново! Ще си го спестя! Каруци, теглени от коне? Пак същото усещане като при онази снимка! Евтина храна на улицата и някаква бира? Ето какво ще правя след като доям пилешкото! По пътя видях как в автобуса се возят заедно с петли и кокошки. Ама тези наистина не живеят в нашия век! Пуерто Рико - мечта! На едно място са събрани евтино и вкусно ядене, ром, а за капак 5 носителки на наградата Мис Вселена! Освен това имало много световноизвестни пуерториканци (все едно си в Холивуд!), а имат и хубаво кафе (полезно, ако сутрин ти е трудно да се разсъниш...) Има дори и някакъв известен телескоп за бившите зубрачи - мен не ме впечатли особено. Пак ми говориха за някаква вода - тези хора в Южна и Централна Америка май само това си знаят! 

След 5-дневен пир и срещи с красиви или известни (а понякога и двете) беше време да видя Коста Рика и Куба. В първата държава също останах доволен! Плажове (имах желание да хвана малко тен, защото иначе в България няма да ми повярват, че съм пътувал) и национални паркове (Защо са добавили това "национални" - и да не бяха такива, пак щях да си направя пикник там. На кого се доказват с това "национални"?) По принцип не си падам по природата, но някои пейзажи там и в това число някаква дъждовна гора ме впечатлиха. Така се захласнах, че... Читателите, нито дума пред никого по въпроса, защото ако някой ми се подиграе за това, ще ви намеря и ще ви го върна! Никак не е мъжкарско да зяпаш облаци, трева, дървета и животни! Хората там били миролюбиви - това е доста контрастиращо с мен. Не мога да си се представя как не се карам с никого, не враждувам с никого. Как се прави бизнес така? Дори армия си нямали, че и техен президент печелил Нобелова награда (сигурно е била за мир предвид чутото дотук). Оставям ги да мируват и заминавам за Куба! Откога чакам това? Кубински пури за мен и приятелите ми! Истински, а не някакви ментета! И тук останах доволен - седя и редувам пиене на дайкири и на мохито, пуша пура (не се сдържах и изпуших една от току-що купените), а отсреща някакви танцуват ли, танцуват. Тези хора са страшни танцьори. Не като брат ми Стоимен, който само една Лунна походка знае...

В Мексико релаксирах наистина! Акапулко, с енчилади, кесадили, такос, буритос, тамалес и начос (май последното беше някакво сирене...), прокарвам ги с текила, мескал и бира Корона (май така й беше името, но кой ти помни след толкова много алкохол...?) После в Канкун и Пуерто Ваярта, но отново същите храни и питиета... Стомахът и душата ми отново се напълниха! Тук сред първите заселници имало някакви анасази. 30 минути им обяснявах, че грешат и името им не е било това. Просто са ги чули (и то грешно), когато са правели градоустройствени планове : "А на тази могила ще сложим паметник на..." и са решили, че им се представят. Добре, че съм аз, за да им го кажа! Колко са глупави чужденците понякога? И тук имало майски руини - явно някога са били модерни в този регион, както сега са селфитата в Интернет. Скъсах се от смях, когато чух, че една от тях се казва Чичен Ица! Чичо Ицо Стоичков се сдоби с град (стар, но град!) И той като Слави Трифонов, който според някакъв италиански търговец "бил" римски император! Ех, тези чужденци с техните гафове! А какви престъпници си имат там - нашите могат само да се учат от мексиканците. Те сигурно вече го правят, де! По телевизията разправят, че вече даваме уроци на италианците, значи организираната ни престъпност се развива повече от икономиката ни. Тъжен факт!

В САЩ са големи особняци. Бях гледал филми, но на живо са дори по-странни! Във всеки щат (тамошните области) си има собствено законодателство. Правиш си нещо, минеш границата и хоп - вече си престъпник! Е, не! Колко нервиращо е това? Аз още не съм научил законите на България, а тези тук имат повече закони от целия ЕС! Да не говорим, че май Глобалното затопляне ги е ударило отдавна като гледам какви закони имат... В Мисури бил забранен маргарина, в Алабама секс играчките, в Тенеси е забранено да шофираш, докато спиш (Внезапно се притесних дали не съм сомнамбул...), в Калифорния ПС не може да развива над 60 км в час без шофьор (Глобявайте превозното средство! Мен какво ме бърка, че е тръгнало само, докато аз не съм вътре? :) ), в Оклахома нямаш право да правиш грозни физиономии на куче (Но на бебе може, нали?), в Ню Йорк те наказват със смърт за скачане от сграда (Ново 5! Ако кандидат-самоубиецът не успее при скока, те ще му помогнат да си свърши работата!), в Монтана (по-специално град Боузман) е забранена всякаква сексуална активност в предния двор на дома след залез слънце (Ах, кучета развратни! Значи през деня може насред предния двор!?), във Вашингтон не можеш да правиш секс с девствен при каквито и да било обстоятелства (Ясно - тамошните мъже и жени отскачат до съседен щат, за да си направят сефтето и после могат да правят секс у дома колкото си искат. Разбрах и къде се ходи след съвет "Хвани си кака, за да те отрака!"), а в Тексас е нелегално да заплашвате някого с незаредено оръжие (а дали със заредено е проблем?) Има и още, но мисля, че схванахте идеята! Тези американци са големи плагиати - имат си градове като Сан Хосе, Аврора, Бирмингам, Рочестър, Париж. Е, и англичаните, мексиканците и французите си ги имат!

В Канада не започнаха добре. Канадските Скалисти планини носели прякора "Серенгети на Северна Америка". Пак тази Африка - помните как ме измъчи! Споменаха ми за някакъв Habitat 67 и поисках да го видя. Голяяяяяяма грешка! Това си е същински Тетрис. През цялото време гледах нагоре, за да не ме удари някой елемент преди да го закачат в общата конструкция. Поисках да ме заведат при контролния пулт на играта, но се направиха на ударени. Явно искат само те да играят. Алчни хора! Чух, че канадците много често се извинявали. Кой знае какви ги вършат в свободното си време, щом са толкова гузни! Впрочем аз още си чакам извинението за това, че не ми дадоха да поредя техния градски тетрис, но май ще си остана с чакането! Имали повече езера от всяка друга държава на Земята - пак ли тази вода?!? Няма пък да го дослушам какво ми говори! Въздухът им бил на трето място по чистота на планетата. Ето значи защо се извиняват! Ядеш боб и после всеки те усеща, когато си изпуснеш душицата. И не върви оправданието, че това идвало от мръсния въздух, канализацията или от някоя фабрика! Също така били много забавни. Тук им повярвах, щом чух, че Джим Кери, Лесли Нилсен, Дан Акройд и дори Майк Майърс били канадци. Такива шемети просто няма другаде! Пък и нали трябва да омилостивят някак хората след като им откажат правото на градски Тетрис. Знам, че става досадно да го повтарям, но наистина се бях амбицирал да поиграя. После щях да отида при приятелите и да им кажа, а щом питат как е било, ще отговоря "Хипер голямата работа, братлета!"

Започнах да се уморявам, а и ме хвана носталгията! Ще мина набързо през Австралия и по-голямата част от Азия, за да се връщам у нас. До скоро!

Следва продължение...

No comments:

Post a Comment