Sunday, October 12, 2014

Около света с Тошо Пачката, трета част

Здравейте, пристигнах в Аржентина и бързо отклоних поканите да ме водят на уроци по танго и да видя водопадите Игуасу. Не се научиха тези хора, че никой не идва при тях за подобни неща! Казаха ми, че имали някакъв празник Ден на приятелите или нещо такова. Е, още един повод да се запием с братлетата! Най-накрая дойде време и аз да празнувам - носят ми онези "carne de vaca" и "carne de cordero". Можеше още от началото да кажат, че това са говеждо и агнешко месо! Как ми се услади след гладуването в Африка! После добавиха някакви хлебчета и аржентинско вино. Осмислиха ми деня! Дойде ред на Уругвай. Ама каква селяния! Овцете там били три пъти повече от хората! То какво да очакваш - краварчета в САЩ, овчарчета в Южна Америка! Е, поне сигурно ядат агнешко месо! Името на държавата означавало "реката на боядисаните птици". А кой ги е боядисвал... загадка! Президентът на страната им бил най-бедният политик на света - живеел си в някаква къщурка вместо в президентските имоти. Роска и политиците ни, поучете се от този човек! И там народът е пълен с овчари (в буквалния смисъл, докато при нас повечето имат държание или благосъстояние на такива), но политиците не ги доят още и още. Така си е нормално - беден народ, бедни управници, а не беден народ, богати управници. Тук цитирам думите на приятеля си Венци Философа след като му се обадих, за да му кажа за това. Само не разбрах как този стар и беден човечец има за секретарка някаква моделка? Вярно, че е президент, но какво му харесва (освен заплатата, която сигурно взима от държавата)? За капак при този президент държавата им се води "Южноамериканската Швейцария"! Да си политик в Швейцария и да си беден! Този е голям особняк! Отидох да го снимам (това стана срещу заплащане и след големи уговорки), защото приятелите ми просто няма да повярват на това без някакво доказателство! Кухнята им беше добра, но не по-добра от аржентинската! На тръгване някой спомена Луис Суарес и аз ги сгълчотих, че не ме подсетиха по-рано! Ето откъде ми е позната държавата им! Кой не знае Канибала, кой не е чувал за него? 

В Чили ме каниха на някакъв лифт, но отказах. После ми показваха някаква местност, пълна с пингвини. Следваха остров, някакви шарени къщи, които ми напомниха за родни квартали с малцинствено население, цяла навалица планински върхове, както и Великденския остров. Човече, там имаше такива огромни каменни статуи, че Вежди Рашидов щеше да се задави с пиенето си, ако ги види! Как ще ги стигнем... чилийските скулптори?! Името Парагвай пък значело "река на Паягуасите". Не знам дали Паягуасите познават Папуасите, но май имат роднинска връзка. И тук кухнята не беше нещо особено... Столицата на Боливия пък била най-високата в света (спрямо морското равнище). Отделно там имат и най-високия град в света (по същия показател). Сигурен съм, че от скромност не споменаха факта, че и Гъливер, както и Вавилонската кула са били техни. При толкова височина навсякъде бас държа, че съм прав! Атракциите отново не ме впечатлиха. Имаше един криволичещ път, който у нас щеше да се казва "Черния път", защото на него щяха да стават между 300 и 350 катастрофи годишно и то предимно след като някои тукашни джигити излетят от пътя с превишена скорост. Ако добавим и други причини за катастрофи (неизправност на колата, разсейване на шофьора, хлъзгав път и т.н.) бройката сигурно поне ще се удвои. Похвалиха ми се с някакъв карнавал и езерото Титикака. Знам как е измислено името му - някоя нашенка е видяла Тити Папазов на почивка до него и е сръчкала по-голямата си сестра, а онази не е чула добре какво й говорят. Затова е последвало обяснението "Това е Тити, кака!" на висок глас. Местните пък са чули и са решили, че сигурно това е името на езерото. Добре, че сме ние! Иначе щяха да си стоят безименни толкова много местности по света! 

В Перу също не ме впечатлиха особено. Като изключим храната там имат разни реки, скали, манастири, известни квартали и някакъв каньон. Е, и платото Наска! Направо ми скри шапката това нещо! А ние си мислим, че имаме художници, карикатуристи и т.н. Кой у нас може да нарисува такива картинки? Ами никой! А, имаше и някакъв Мачу Пикчу (като изключим смешното име не разбрах по какво толкова се прехласват туристите). Явно е бил дома на покемона Пикачу според името, което са му дали. Е, тези хора не са ли гледали анимация, та се впечатляват толкова? Бразилия може да се похвали с няколко неща - карнавалът в Рио, река Амазонка и онази статуя на Исус с разперените ръце. И аз бих разперил така гордо ръце, ако бях син Божи! Ама не съм.... В Еквадор основната атракция е Галапагос. Там животните са като от някое анимационно детско филмче - те такова въображение просто няма! Пропуснах Колумбия и Венецуела. Защо са ми? Наркобарони, убийства на неудобни хора и прочее. Това мога да си го видя и у нас! Качих се в самолета и се насочих към Северна Америка, като по пътя щях да видя Панама, Гватемала, Никарагуа, Пуерто Рико и Коста Рика. Може и Куба, че са ми свършили кубинските пури! До скоро!

Следва продължение...

No comments:

Post a Comment