Tuesday, January 2, 2018

Следпразнично за празниците

Здравейте, празниците минаха, но тъкмо сега е подходящия момент да обобщим изминалите дни. За целта ви предоставям извадка от дневника на Запрян Разказвачев, посветена на този период от годината.

"...22.12.2017
С жената ходихме да избираме елха. Тя беше толкова ентусиазирана, че щом излязохме от дома ни, скокна към някакъв дъб и се развика "Виж каква хубава елха намерих!". Ех, де да беше елха... Вместо това взехме една златна елха, вероятно отсечена някъде около връх Еверест (съдейки по цената ѝ).
23.12.2017
Моята хубавица искаше да купува нещо готово от Билата, но я срязах! Майка ми не е пазарувала за празниците готова храна, баба ми също, нейната майка - и тя! След кратък спор и многозначителната реплика "Защо все спазваме традициите на твоето семейство?" (сякаш нейните предци са ходили в големите търговски вериги, създадени относително скоро) се запретна да готви. За да е още по-кисела съседката Непохватка Мързелинова ѝ заяви, че щяла да пазарува за празника от Била, Кауфланд, Лидл и Пикадили. Задава се дъъъъълъг ден.
24.12.2017
Жената се събуди кисела. Цяла вечер беше готвила и сега беше непоносима. Карай, ще се опитам да я изтърпя! Поне си спести месенето на питка и взе някаква от магазина. Трябваше да сляза до мазето за малко вино, а на вратата като ме насурвакаха някакви хлапета. Тъкмо стигнах мазето, а пред неговата врата други хлапета и пак сурвакане. Влязох вътре, излязох и отново ме насурвакаха (едвам задържах виното) и като се прибрах у нас получих ново сурвакане. Няма отърване от тези коледарчета! Заехме се с украсяването на елхата и о, ужас!!! Сините лампи на гирляндата се изгорели! Сега съседите ще ме помислят за някакъв комунист! Хвръкнах навън и обиколих целия град, но не намерих нито една гирлянда. Скапан празник! И като бонус ме насурвакаха още 4 пъти (2 на входната врата и 2 в магазин едно - на влизане във  втория магазин така изкрещях, че никой не си и помисли да ме сурвака, а пък другите вече бяха затворени).
Вечерта беше тъжна. Жената сърдита, аз сърдит, съседите навъсени и ми пращат СМС-и с текст "Гаден рубладжия, махай се от квартала!" Дори брат ми ми прати такъв. Поне да имаше някаква мръвка, а то само постно. Паричката в питката се падна на жената. Това я поободри и наля още мрачни мисли в главата ми. Тя и сега е разточителна, не ми се мисли какво ще стане догодина! Децата не можаха да дойдат: синовете ми са заети с техните си съпруги, коя от коя по-подобна на моята жена. Дъщеря ми пък се запиля някъде из Германия, защото чула нещо от приятелки относно шансовете да я огрее на празниците. Не разбрах какво има предвид. За финал отидох на кръчма и май съм заспал под някоя маса.
25.12.2017
На сутринта се прибрах и какво да видя: някакъв гол и брадат мъж излиза от банята. Жената ми обясни, че това е дядо Коледа, който ни е объркал със съседите и понеже е бил мокър от снега навън, тя предложила да му изсуши дрехите. Той пък си взел горещ душ, защото било студено. Знаех, че ме лъже - навън няма сняг, а съседите са толкова послушни, че подаръци не са виждали от поне 10 години, ама не ми пукаше особено. А и с тази брада в стил Азис 2017-та година тъкмо Дядо Коледа ще да е! Ще ѝ го върна, когато съвсем случайно подаря чековата си книжка на бежанец в знак на добра воля и ѝ оставя само 5 лв точно преди деня ѝ за "шопинг".
Свинското месо донякъде оправи горчилката в душата ми. Е, докато жената се заяде и попита "Не е ли престъпление да ядеш роднините си?" Звънна се на вратата - мъжът на съседката Мързелинова ни питаше дали сме купували храна от магазина, защото цялото му семейство се е натровило от нещо, купено вчера за Бъдни вечер. Не можете да си представите задоволството в погледа ми към жената, както и нейния вид на Жана Д'Арк преди кладата. Сега поне ще ме остави на мира за някой и друг час.
26.12.2017
Не само аз останах без пара - детето на другите съседи Незаинтересован и Блейка Разсеякови взело, че преровило питката и глътнало парата, та така те останали без пара. Жената пък зачезнала нанякъде. Няма лошо, сигурно пак е при майка си!
27.12.2017
Жената още я няма. Или е при майка си, или е изчезнала. И в двата случая няма да правя нищо по въпроса. Поне не и по този въпрос.
30.12.2017
Събудих се след тежко пиянство и от виковете на жена ми. Влиза и крещи "Какви са онези трите по Евино облекло, които се разхождат из къщата?" Без много да му мисля изстрелях "Снежанки". Още по-бясна тя ме контрира със "Снежанка е само една, пияндурник такъв!" Аз се съгласих с думите "И аз така мислех, ама всички се представиха като Снежанка, която се изгубила по пътя за Лапландия и имаща нужда да пренощува някъде". "А защо са голи, пръч разгонен? - сопна се жената. "Казаха, че били нудистки и имали обичай да ходят така у дома си, а и вече им бях казал да се чувстват като у дома си. Да не очакваш да се отрека от думите си?". "Сигурно и пиенето е от тях?" - сдъвка ме тя. "Не, сам си го купих, за да превъзмогна мъката от изчезването ти. Можеше да те е отвлякъл някой обикновен маниак, сексуален маниак, убиец или кой знае какъв.". Това я поуспокои (или се сети, че ще ми иска пари за нещо тези дни и се престори на по-спокойна).
Вечерта въздухът можеше да се реже с нож и жената пак беше бясна. Чудех се защо - боклука ли не съм изхвърлил, парите ли ѝ свършиха, пак е гледала някакво предаване за лошите секс маниаци, наричани "съпрузи" или просто не прие добре факта, че Снежанките са изпуснали транспорта до Лапландия и пак бяха тук, облечени като сутринта.
31.12.2017
Събудих се, за да разбера, че "Дядо Коледа" пак бил у нас. Останал доволен от гостоприемството миналия път и се отбил отново. Ще ѝ го върна за това, но докато Снежанките са наоколо, нямам интерес да ѝ кажа какво мисля за нейния "Дядо". Поредният неразбрал правилно съсед е написал "Мрете, комуняги" на входната ни врата. На връх Нова година ще чистя вратата. Супеееееер! Жената дойде да ми натяква колко зле се справям и после легнахме изтощени - аз от работа, тя от меленето през цялото време. Събудихме се с 5 минути разлика един от друг някъде към 22 часа. На леглото имаше бележка, според която Снежанките са се качили на шейната на Дядо Коледа и той ще ги кара у дома. Освен себе си са качили и част от техниката у дома, както и бижута на жената. Старият и почти грохнал телевизор си беше тук, значи не ми пука за фритюрника, машата, ДиВиДи-то и лаптопа на жената. Тя си е виновна - преди да доведе "Дядото" момичетата не си и помисляха да крадат. Лош пример им дава!
Остатъкът от вечерта ми се губи. Помня, че пих, помня и президента, както и някакво мече, живеещо в Лондон. Ама че идея за ТВ програма имат родните телевизии по празниците!
01.01.2018
Събудих се и прочетох за някакви безредици в Берлин вчера. Щом прочетох цялата статия, разбрах какво е имала предвид дъщерята с онова за огряването и отидох да ѝ изчета едно конско по телефона. Може да е на 18 години, ама все още ми е дете и трябва да спазва някакво поведение."

Оставяме настрана тъжните изводи от тази история! Ще завърша с пожелание към всички вас, които ме четете: бъдете живи, здрави, щастливи, влюбени един в друг, както и в живота. Нека не ви липсват нито пари, нито ласки, нито човещина. Или ако има липси, да бъдат само в първото изброено, защото без пари се живее малко по-добре, отколкото без другите две. И дано да не разпознаете себе си в някоя от тези истории, които по принцип не са писани по действителен случай (поне доколкото аз знам)! Ако все пак това се случи, дано историята да не е твърде мрачна. До нови срещи и не забравяйте да хвърляте по едно око на блога!

No comments:

Post a Comment